Friday, September 17, 2010

Assalamualaikum...

Betapa indahnya matahari menyinari bumi Tuhan,

Betapa sejuknya hati menerima belaian sang angin,

Menghapuskan segala kekusutan di kota,

Inilah ketenangan ku impikan,

Jauh dari segala kesesakan kota,

Jauh dari segala komplikasi dalam diri...

Bukannya aku hendak mengelak dari segala masalah,

Tapi, kepala sudah benar-benar beserabut,

dan aku,

tidak sanggup untuk membiarkan diri parah karenanya...

Hari yang aku lalui sepanjang berada di kampung halamanku ini

sungguh indah, nyaman!

Hinggakan sukar bagiku untuk menggambarkan betapa bahagianya perasaan ini

Akan tetapi,

Hari ini jugak esok, merupakan hari terakhir aku berada di sini...

Ku beranikan hati untuk menghadapi ujiaNya apabila berada di sana...

Raya tahun ini, amat bermakna buat diriku juga keluargaku...

Malangnya, pada raya pertama,

Tidak dapat aku menemani mereka di sini

hanya raya kedua bisa saja aku berada di sisi keluarga tercinta...

Ah, mungkin ini saja perkongsianku pada kali ini...

Wasalam...

No comments:

Post a Comment

Duit Shoping -_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...