Tuesday, April 26, 2011

Dilemma

Assalamualaikum ...

Dalam dunia nih, tak semua orang berlaku jujur kan? Segala penipuan dan sandiwara saja yang berlakon di pentas dunia kini. Tapi ada juga yang menipu semata untuk menjaga hati orang lain.
Macam mana kita nak berubah untuk jadi orang yang berani untuk berterus-terang, yang berani untuk menyatakan kebenaran, untuk menyatakan apa yang kita rasa? Cik Nurhuda kini dalam dilemma sama ada nak menyatakan rasa tidak puas hati ni pada orang sekeliling Cik Nurhuda.

Terlalu ramai yang jadi gunting dalam selimut bukan? Kita ‘dan2’ je percaya kat dia rupanya, dia telah membuka keaiban kita kepada orang lain, macam mana nak manage orang yang macam ni hah? Ok fine, style Cik Nurhuda kalau orang dok cakap keaiban Cik Nurhuda, Cik Nurhuda tak apa semua tuh, kerana Cik Nurhuda percaya, Allahhu Rabbi masih bersamaku. Allah itu adil, orang buka keaiban kita, tapi Allah pasti akan buka keaiban mereka tuh kepada semua hambaNya bukan? (mereka?)

Semua itu tak ada masalah if mereka buka keaiban kita, tapi adakah patut sampaikan cerita yang merapu, yang entah apa-apa je, sampai kepada orang yang tak sepatutnya pun mengetahui cerita itu. Adoiiii! Tension, sakit kepala memikirkan semua ni. Macam manalah nak manage? Dah la teman yang kononnya rapat........ actually da naik muak fikir pasal benda ni, apa kata korang pulak yang tolong fikirkan untuk Cik Nurhuda, and tinggalkanlah komen anda ye J and (da 2kali ‘and’) tolong click my nuff J thanks guys ..

Wasalam

2 comments:

  1. yang penting percaya diri sendiri...
    yang lain tu lantak pi la...

    ReplyDelete
  2. thanks nas .. u always bagi kata2 perangsang kan? :) thank you very much!

    ReplyDelete

Duit Shoping -_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...